شرکت شیشه و گاز یکی از اولین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع ظروف شیشه ای به منظور بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی ، با بیش از نیم قرن سابقه در ایران و خاورمیانه می باشد. این شرکت در راستای تامین منافع سهامداران و هیات مدیره، خود را ملزم به ارتقاء کیفیت هر چه بیشتر و جلب رضایت مشتریان داخلی و خارجی و همچنین عمل به مسئولیت های اجتماعی خود از طریق تمرکز محصولات و خدمات خود بر مباحث ارتقاء کیفیت و جلوگیری از آسیب به محیط زیست و احترام به خواسته های قانونی مربوطه می داند. بدین منظور پیاده سازی و اجرا و بهبود الزامات سیستم مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت محیط زیست بر مبنای استانداردهای بین المللی ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015را سرلوحه ی کار خود قرار داده و خود را متعهد به برآورده سازی نیازها و انتظارات کلیه ذینفعان داخلی و خارجی ، بهبود مداوم اثربخشی سیستم های استقرار یافته ، ارتقاء رضایت مشتریان ، پیشگیری از بروز آلودگی و حفظ شرایط زیست محیطی و کاهش تاثیرات عملکرد سازمان در عوامل محیط زیست می داند .

به همین منظور مدیریت شرکت اهداف ذکر شده در زیر را به عنوان راهبردهای اصلی سازمان تعیین و در سطح سازمان ابلاغ نموده است :

1. شناخت نیازها و خواسته های مشتریان و ارتباط مستمر و کارآمد با مشتری از آغاز و تعهد به ارائه خدمات به موقع و بالا بردن سطح رضایت آنان.

2. توسعه سهم بازار از طریق تحقیقات بازار، معرفی برندهای تجاری و ارائه محصولات متنوع و باکیفیت.

3. تلاش در راستای یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر از طریق خودارزیابی، شناسایی، اندازه گیری و بهینه سازی عوامل موثر بر کیفیت محصول ، جاری سازی و بکارگیری نظام تجزیه و تحلیل، ارزیابی و بهره گیری از نتایج.

4. فراهم کردن محیط کاری مناسب و توسعه و بهبود منابع انسانی با افزایش دانش تخصصی کارکنان ، ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ کیفی و زیست محیطی و ایجاد زمینه های مشارکت و انگیزه های کارکنان در راستای تعالی سازمان به نحوی که هر یک از کارکنان خود را در تحقق اهداف سازمان سهیم بدانند.

5. تعهد به بهبود مستمر و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و کاهش و حذف خطرها و آلودگی های آب، خاک و هوا.

6. بکارگیری روشهای مناسب به منظور استفاده بهینه از انرژی، منابع مالی ، منابع انسانی و کاهش ضایعات و پسماند.

7. سرمایه گذاری،تخصیص و مدیریت بهینه منابع در راستای ارتقاء بهره وری در چارچوب قوانین و مقررات، حفظ و توسعه همکاریها با موسسات، سازمانها و انجمن های تخصصی مرتبط به منظور ایجاد ارزش افزون تر برای کلیه ذینفعان.

8. بهره برداری مناسب و موثر از سرمایه های اطلاعاتی و ارتباطی در جهت بهره وری هرچه بیشتر سرمایه های سازمانی و سرمایه های انسانی مدیریت شرکت ضمن مشارکت در ایجاد،توسعه و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و زیست محیطی با اهتمام بر نظارت و بازنگری، تحقق این بیانیه را در کلیه سطوح شرکت مورد تاکید قرار میدهد. و در این راستا جهت اعمال نظارت مستمر و برآورده شدن نیازهای سیستم مدیریت کیفیت و زیست محیطی، نماینده ای تام الاختیار در قبال مسائل کیفیت و زیست محیطی منصوب می نماید و به همکاران گرامی در کلیه سطوح سازمان تاکید می شود، نهایت سعی خود را در همکاری با ایشان مبذول فرمایند.